Ścianki akustyczne i ich zastosowanie

Hałas towarzyszy nam przez cały dzień, ale do naturalnych dźwięków jesteśmy przyzwyczajeni i najczęściej nie zwracamy na nie uwagi. Jednak nadmierny hałas utrudnia nam koncentrację, wywołuje zmęczenie oraz irytację.

Jak poprawić akustykę pomieszczeń?

Najlepszym rozwiązaniem jest uwzględnienie akustyki już na etapie budowy budynku. Wykonanie ścian z ciężkich materiałów, np. cegły, bloczków silikatowych lub cegły klinkierowej, znacznie poprawia wygłuszanie pomieszczeń. Materiały te nie zostają wprowadzone w wibrację pod wpływem fal dźwiękowych i nie przenoszą hałasu.

Tego typu materiały wykorzystywane są przede wszystkim w budownictwie mieszkaniowym, natomiast w budownictwie komercyjnym dominuje beton, szkło oraz kamień. To materiały, które nie mają właściwości wygłuszających, a dźwięki dobrze się od nich odbijają zmniejszając komfort akustyczny pomieszczeń. Rozwiązaniem problemu są ścianki akustyczne.

Co to są ścianki akustyczne?

Jeszcze parę lat temu ścianki akustyczne wykorzystywane były głównie do wygłuszania ścian w studiach nagrań. Dzięki temu dźwięki nie odbijały się od ścian, co gwarantowało wysoką jakość nagrań. Najczęściej w tym celu stosowano maty lub pianki akustyczne, które na stałe były montowane do ścian.

Obecnie zastosowanie ścianek akustycznych jest znacznie szersze, wykorzystywane są przede wszystkim w pomieszczeniach biurowych, dużych centrach handlowych i wszędzie, gdzie poziom hałasu jest duży i powoduje dyskomfort.

Mobilne ścianki akustyczne

Ścianki mobilne to nowoczesne rozwiązanie, które pozwala na szybkie i łatwe przystosowanie pomieszczeń do zapewnienia pracownikom komfortu podczas pracy. Doskonale izolują od dźwięków dochodzących z sąsiednich stanowisk pracy. Dzięki temu wzrasta koncentracja pracowników, którzy w spokoju mogą wykonywać swoje zadania.

Mobilne ścianki mogą mieć różną wielkość oraz kształt, mogą być wykonane także na indywidualne zmówienie. Najbardziej popularne są parawany akustyczne na kółkach, które łatwo można przenosić w dowolne miejsce. W biurach call center zastosowanie mają przede wszystkim przegrody na biurko, które skutecznie blokują dźwięki rozmów dochodzących z sąsiednich stanowisk. Ścianki mobilne umożliwiają łatwą zmianę aranżacji powierzchni biurowej i dostosowanie jej do aktualnych potrzeb.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Esglas.